stage en Kragga Kamma - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu stage en Kragga Kamma - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu

stage en Kragga Kamma

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 September 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Baie danki (mijn afrikaans gaat al vooruit) voor alle reacties erg leuk en soms verassend wie allemaal mijn verhaal lezen.

Ondertussen al weer 2 weken in Port Elizabeth en de tijd vliegt voorbij. Vorige week ben ik op mijn stage begonnen en tot nu toe bevalt het me goed. Ik vind het erg leuk om met de kinderen te werken. Dat het hier wel allemaal wat anders gaat dan bij ons in Nederland merk je ook wel meteen. Ik zit nu een huis met meiden tussen de 5 en 16 en ze moeten heel zelfstandig zijn. Ze zijn weinig persoonlijke aandacht gewend en hebben best een pittige achtergrond zoals sexueel misbruik, mishandeling, ouders aan drank en drugs etc. Ze hebben genoeg kleren maar vaak vlekken en gaten erin. Confronterend om te zien dat deze kinderen zo moeten leven hier worden opgevoed en niet in een warm gezin. Het is een hele harde wereld voor ze. Ik zit nu nog samen met een andere stagiaire in het huisje en we gaan volgende week wat activiteiten doen omdat ze zich best veel vervelen en de huismoeder moet al zo veel dat die ook geen tijd heeft om ze te vermaken. Ik heb daarom gister al weer even mijn acro verleden opgehaald en wat kunstjes met ze gedaan waar ze allemaal heel enthausiast over waren! Mijn doel is dan ook om ze in ieder geval veiligheid plezier, warmte en een luisterend oor te geven wanneer ik er ben want meer kun je niet doen. Volgende week hoop ik te kunnen beginnen met het geven van therapie en ik heb al heel veel ideeën!

Buiten stage heb ik het ook erg naar mijn zin. Ook al heb ik een dag vrij en weet ik 's ochtends niet wat ik ga doen er komt vanzelf van alles op m'n pad en dan is de dag zo weer gevuld. Zondag zijn we met 4 huisgenoten naar Kragga Kamma geweest een soort wild park wat wel leuk was. Vond het alleen alsof je in de dierentuin in je auto rond reed. Het was dan ook wel een klein park. Maar om de giraffen, neushoorns en struisvogels van zo dichtbij te zien is wel leuk. We hebben wel gelachen, vooral Bas mn huisgenootje omdat ik natuurlijk zo bang als ik ben telkens snel mn raam open deed om een foto te maken en vervolgens snel weer dicht terwijl de giraffe op ruim 300m afstand stonden! Maar ik heb dan wel weer heel heldhaftig een cheetha's geaaid! Dat was erg gaaf en eenmaal in de kooi ook niet zo eng als het leek.

Ik heb het idee dat dit verhaal al wat langer is dan de eerste maar dit is toch nog wel kort en krachtig want ik maak zo veel mee! Oja, en het sporten gaat ook goed ben al wezen hardlopen en heb spinning gedaan, die huisgenootjes hebben goede invloed op me!

Veel liefs uit PE


ps. ik kan m'n foto's niet op deze site krijgen omdat ze te groot zijn maar ik ga er nog iets op bedenken.

  • 10 September 2009 - 13:27

    :

    Hey Ellen!
    Klinkt allemaal of je het daar goed naar je zin hebt! Goed om te horen!:D
    En maar goed dat de tijd voorbij vliegt, dat is meestal een goed teken!;)
    Misschien een tip: je kan een onlinefotoalbum aanmaken op mijnfotoalbum.nl geloof dat je daar wat grotere foto's en sowieso veel meer foto's kunt plaatsen!

    Veel plezier!
    Kusjes

  • 10 September 2009 - 16:08

    Martien:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nu besef je pas hoe geweldig wij het thuis hebben. Ik blijf je verslagen volgen Harstikke leuk. Ik ga over tien dagen weer naar huis.Pas op je zelf.hebben jullie het leuk met mekaar?veel plezier.

  • 10 September 2009 - 17:39

    Lous:

    Hoi Ellen, leuk om je verslag te lezen. Als ik het goed begrijp wonen de kinderen waarmee je werkt dus gewoon thuis. Je leeft daar volgens mij wel echt in 2 heel verschillende werelden. Als ik tenminste de foto in het restaurant zie dan ziet het er allemaal prima uit. Dat had ik dus niet verwacht in Zuid Afrika. Heel veel succes en niet zo lang wachten met een volgend verslag!!
    XXX Lous

  • 11 September 2009 - 10:26

    Erik :

    Hoi lieve Ellen,

    Wat ik al zei
    geniet er altijd van.
    en marga is geweest
    Zij heeft de papieren ingevuld voor mijn indicatie wonen
    Als dat goed komt
    ga ik in december
    het huis uit

    groetjes erik




  • 11 September 2009 - 15:58

    Carla:

    Hoi Ellen

    Wat fijn dat je het zo na je zin hebt.
    Vindt het erg leuk om je verhalen te lezen hoor!Geniet ervan en ik ga je zeker volgen.

    Groetjes Carla.

  • 11 September 2009 - 16:57

    Bea:

    goed om te horen dat je het naar je zin heb. Kun je Sandy meenemen in december naar de "enge beesten" en want misschien is ze straks in Nederland dan niet meer zo panisch voor "een losgeslagen vlinder"!!!!! veel plezier en doe maar veel ervaring op!! lieve groet Paul & Bea

  • 13 September 2009 - 10:08

    Mama:

    Lieve Ellen,

    Leuk om je verhaal te lezen. We kijken natuurlijk dagelijks naar je berichten uit. Het is heel fijn om te lezen dat het goed gaat,dat je je prima vermaakt en dat je je daar nuttig kunt maken.

    Een hele overwinning voor jou om die kooi in te gaan en de cheeta's te aaien, knap hoor!

    Leuk dat er nu foto's komen, prima kamer zo te zien. Voor zover ik van je hoorde ben je dit weekend weg, ik bel je nog om even bij te praten.

    Liefs mama en ook van Erik die zit naaste me.

  • 14 September 2009 - 19:17

    Familie Verweij:

    ha die lieve ellen
    wat een verhalen al. leuk om te lezen. we blijven je volgen!
    lfs kris en rest van de familie

  • 15 September 2009 - 15:05

    Sandy:

    Jij, een cheeta aaien :O Ben trots op je!
    Misschien heeft m'n mams gelijk en moet ik m'n angst daar ook maar overwinnen! ;)

    Liefs en een dikke knuffel!

  • 16 September 2009 - 09:23

    Anouk:

    Lieve Ellen..
    Fijn dat het zo goed met je gaat. En die dieren.. wouw!Toffe meid.. Je kamertje heb je echt weer een beetje Ellen gemaakt he;) Gezellig hoor. Spannend dat je al bijna begint aan je therapieën.. Ik wil wel je supervisie groepje blijven hoor.. hahah.. roep maar als je iets nodig hebt wat ik hier kan opzoeken;)!
    Heel veel plezier en succes.
    Liefs Anouk

  • 20 September 2009 - 20:38

    Gonny En Gerard:

    Hoi Ellen , we lezen je
    stukjes en vinden het fijn voor je dat het zo goed gaat en dat je plezier hebt.
    Je weet toch wel zeker dat het een cheetha was die je hebt geaaid.
    Heb je daar nog een "hotel de Ville "ontdekt.
    Groetjes Gerard en Gonny

  • 22 September 2009 - 18:50

    Sharon:

    Hey Ellen!

    Wauw! Je hebt dus al die dieren gewoon in t wild gezien! Een cheeta geaaid nog wel! En dat je een giraf een beetje eng vind.. ach ja, t is wel een beestje van zo'n 4 (?) meter!!!

    Vind t hardstikke fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Kan me voorstellen dat t best moeilijk is om te zien dat die kindjes het zo moielijk hebben, maar gelukkig kun jij ze een klein beetje gelukkiger maken, toch?

    Hoe ging je eerste therapie?

    Liefs Sharon

  • 25 September 2009 - 12:40

    Wilma Kroon:

    Hey Ellen

    Hehe, eindelijk heb ik je gevonden! Leuk om je verhalen te lezen en die gave fotó van die Cheetah!
    Heel veel plezier nog en ik kom nog vaak terug hier om te lezen!

    Groetjes Wilma

  • 27 September 2009 - 21:22

    Feikje:

    Hoi Ellen,

    volgens mij vermaak jij je daar prima in Zuid Africa, maar doe je er ook goed werk op je stage. Waar je acro- verleden al niet goed voor is. Het lijkt me best heftig werk met die meiden. Als je ze langer kent zul je waarschijnlijk wel meer verhalen/ervaringe gaan horen.
    Thekla en ik zijn 2 weken geleden nog bij je ouders wezen eten. Altijd gezellig. Thekla moest volleyballen in Epe.

    He meid geniet ervan en ik blijf je volgen hoor!!!

    liefs Feikje

  • 28 September 2009 - 14:29

    Martien:

    Hoe gaat het met je? bevalt het je nog steeds in Afrika? Ik ben weer thuis in Nederland. Ik heb weer pech. Ik ben met een hernia en een klapvoet thuis gekomen. Morgen moet er weer een Skan van mij gemaakt worden,Ik begin de moed wel op te geven, want ik loop er al zowat een maand mee en er word nog niks gedaan.Als het maar weer goed komt met mijn voet. Ik loop heel moeilijk.Je kunt niets. Nu meisje het beste met je. Ik volg je berichten.Veel liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Van Slipper naar Snowboot

10 Januari 2010

Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw

14 December 2009

Duiklessen

25 November 2009

Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa!

03 November 2009

Kaapstad & Wild Coast
Ellen

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 9644

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: