Kaapstad & Wild Coast - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu Kaapstad & Wild Coast - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu

Kaapstad & Wild Coast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 November 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Gister terug gekomen van 2 weken reizen met Bas. Het liep niet als verwacht maar we hebben wel veel mee gemaakt ik probeer het kort te vertellen want anders wordt het een heel lang verhaal.
We zijn begonnen met een weekend Kaapstad, een drukke wereld stad. We hebben hier de Tafelberg beklommen en dat was ook echt klimmen! Maar wel super leuk en als je eenmaal boven bent zo’n mooi uitzicht dat is het echt waard. Vervolgens Cape point en Cape Off Good Hope wat mooie was maar heel toeristisch en dat vond ik wel erg jammer. Die avond lekker uit eten en nog even een kroegje in gegaan waar een leuk live bandje speelde. De volgende dag stond Robben eiland op het programma wat helaas niet door kon gaan door een te sterke stroming voor de veerboot. Ook het kasteel dat we wilde bezoeken was dicht (op zondag). Toen maar naar een plek gereden waar veel pinguïns leven en het was erg leuk en de omgeving ook vooral heel mooi.
Manadags zat ons weekend Kaapstad er weer op en wilde we door naar de Wildcoast. Eenmaal in PE moesten we ons visum even regelen. Even regelen zat er niet in, naar veel gedoe met papierwerk moesten we vrijdag in PE terug zijn om het te kunnen regelen hierdoor viel ons reis plan in het water. Uiteindelijk besloten om 2 dagen naar Port Alfred te gaan dan terug naar PE en dan weer verder de Wildcoast op. Helaas was in Port Alfred niets te doen door slecht weer dus hebben we een dagje East Londen bekeken een grote stad waar gelukkig wel wat dingen te doen waren.
Vrijdag terug naar PE ons visum geregeld en toen door naar Chintsa. Wat een mooie plek, bestaand uit een backpackersplace aan het strand weinig huizen eromheen. Hier 2 nachten geslapen en voor het eerst een poging surfen gedaan. Het was erg leuk maar heel vermoeiend en best lastig. Vond het een kunst dat ik er 1 sec op gestaan had in 3uur.
Toen zijn we door gereden naar Coffee Bay wat ook weer heel anders was maar ook mooi. Hier hadden we pech met het weer want de regen kwam met bakken uit de lucht 2 dagen lang. Het leuke hier was dat je gratis Djembé lessen kon volgen waarbij Bas en ik elkaar vaak lachend en vragend aan keken want beiden bleken we niet zo ritmisch. Hier ook naar the Hole in the Wall geweest een rots in zee met een poort erin waar de golven door heen slaan heel mooi alleen we waren doorweekt van de regen.
Ons verste punt was daarna bij Port st Jhons waar Wit Licht (film) opgenomen is. Het leuke was dat ik voor ik dat wist een restaurantje waar we langs reden al zo vond lijken op die uit de film en later bleek dat dus ook het restaurantje te zijn. ’s Middags even het plaatsje in gelopen waar een leuk bandje aan het spelen was. Hier hebben we bijgestaan en we werden hier telkens aangesproken omdat ze het leuk vonden dat we erbij stonden als enige blanken.
Toen naar East Londen gereden, deze weg komt langs geboorte streek van Nelson Mandela. Hier hebben we een museum bezocht in Qunu zijn woonplaats als kind zijnde. Het was super leuk en interessant. Een gids liep met ons mee en nam alle tijd voor ons en vertelde heel goed en gepassioneerd.
Algemene indruk van de Wild Coast is ook wel zoals die in alle boekjes wordt beschreven. Elk stukje is weer totaal anders en dan moet je bedenken dat de plekken waar we geweest zijn zo’n 100km uit elkaar liggen. We hebben hier wel het echte Afrika gezien. De hele weg vol gaten, koeien geiten en paarden midden op de snelweg, vrouwen die de meest zware en grote spullen op hun hoofd dragen, afval overal langs de weg en opvallend veel kinderen/jongeren en weinig oude mensen. Een ding is zeker we kunnen nu beter autorijden. Iets wat we hier ook gemerkt hebben is dat iedereen altijd alle tijd voor je neemt als je iets vraagt in een winkel of op straat en ze doen ontzettend hun best om je te helpen wat ontzettend leuk is.
Het backpacken beviel me heel erg goed, het is zo leuk omdat je steeds andere en veel verschillende mensen ontmoet, iedereen maakt makkelijk contact met elkaar en het is een hele gezellige manier van reizen. Hoewel Bas het slapen met 6 in een kamer niet echt succesvol vond, kon ook hij zich daar wel overheen zetten en hebben we al met al een leuke reis gemaakt.

Bedankt voor de leuke reacties.
Kus en liefs Ellen

ps. voor de mensen zonder hyves
hier kun je de foto's zien van Ellen in afrika: http://www.mijnalbum.nl/Album=IUZ6AWRD
mocht je de meesten al gezien hebben de nieuwste foto's staan onderaan.

gr guus

• 03 November 2009 - 13:31

Sandy:

Patje! Eindelijk weer een verhaal! Al had ik het meeste al wel gehoord natuurlijk! (Maarja, te veel verhalen mocht ook niet he?! Het moet niet lijken alsof je niks beters te doen hebt ;)
    Vandaag nog zes weekjes, dan ga ik naar je toe! WHOEHOE! Gaan we even een toptijd van maken!

Veel liefs en een dikke knuf!

• 04 November 2009 - 22:35

Maike:

Lieve Ellen!
    Leuk om na een lange tijd weer een verhaal van je te lezen. Net zoals je mij altijd trouw hebt gevolgd doe ik dat nu ook bij jou! Nog heel veel plezier en blijf genieten!

Liefs

• 05 November 2009 - 12:05

Hey Ellen!
    Zag dat ik dit verhaal ff gemist heb!;)Al heb ik er het meeste al wel van gehoord! Maar mooi om te horen dat je je daar goed vermaakt! Zal zo is ff de foto's bekijken!
    Heel veel plezier maar weer!

Kusjes

• 06 November 2009 - 21:31

Gonny En Gerard.:

Hoi Ellen,
    Leuk om je reisverslagen te lezen en aan de foto's
    te zien vermaak jij je prima.
    Gr. Gonny en Gerard

• 08 November 2009 - 13:10

Aileen:

Je maakt echt super leuke dingen mee!!!
    lijkt me echt heel erg leuk en mooi allemaal. Ook kaapstad is vast mooi om in het echt te zien. Ook mooie foto's. Het is ook nog zo lekker weer daar! (hier is het echt herfstig en grauw enzo:P)

Nog bedankt voor je leuke verjaardagskaart! erg leuk. Heb met de visite geprobeerd het afrikaans te vertalen, en dat is wel redelijk gelukt :P al kwamen er wel wat verschillende vertalingen uit. hihi.. Ik ga je wel vragen wat er nou precies op staat als je terug bent. Even kijken wie van de visite er het dichtst bij zat.

doeidoei! x Aileen

Naar een lamp
    een hele mooie
    de vloer ligt er al in
    en de rest komt nog
    maar dan zal ik terug schrijven als er nog meer
    nieuws is vanuit Vaassen

groetje en veel liefs