Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu

Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 November 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Sinds mijn vakantie al weer veel gebeurt en meegemaakt. Toen ik terug kwam van vakantie bleek al snel dat het meiden huisje op z’n kop stond. De kinderen waren allemaal ontregeld doordat de week voor ik terug kwam de huismoeder heel plots uit het huis gehaald was. Dit was zonder uitleg aan de kinderen gedaan en ook nog midden op de dag. Sabrina, andere stagiaire vertelde al dat het helemaal uit de hand liep maar dat de Social Worker er niets aan deed. Ik merkte al snel dat de kinderen nergens naar luisterde, bedreigde elkaar en ramen werden in geslagen. Toen ben ik ook naar de Social Worker gegaan en gezegd dat we hulp nodig hadden waarop ik het antwoord kreeg dat, dat er niet was en deal with it was de boodschap. Gelukkig kwamen ze er toen snel achter dat het echt niet langer kon. Ze merkte dat er 2 ramen kapot waren en een meisje bloede doordat een ander haar iets aangedaan had. Vervolgens werd besloten om de huismoeder toch maar weer terug te zetten wat gelukkig weer wat rust in huis bracht.
Na deze hectische week kon ik mijn therapieën weer gaan oppakken. Met alle 4 de meiden die ik in therapie heb kan ik goed bezig. Helaas hoorde ik deze week dat 1 van de meiden volgende week al met vakantie gaat en dus moeten we de therapie al afronden terwijl we eigenlijk nog niet klaar zijn. Met de andere 3 kan ik nog wel ruim 2 weken werken en dan komen Guus en Sandy al hier dus dat komt ook goed uit.
Verder hebben we de afgelopen tijd veel uitstapjes met de kinderen gehad. De eerste zaterdag was er een project waar de kinderen moesten hardlopen en de rest van de dag konden spelen. De locatie lag heel mooi aan zee en de rest van de dag konden de kinderen dan ook heerlijk aan zee spelen, zwemmen en er was een voetbalveldje bij waar we fanatiek de meiden tegen de jongens hebben gespeeld. Zo fanatiek dat ik de volgende dag ontzettend spierpijn had.
Toen hebben we die vrijdagavond erop al kerstviering gehad. De kids voerde een toneelstukje op vol enthousiasme. Het was wel sneu dat alle ouders uitgenodigd waren maar van ons huisje was er geen één ouder aanwezig. Later de avond kwam de kerstman langs en kregen ze allemaal kado’s wat het een beetje goedmaakte. Als eten was er KFC, alles bij elkaar waren ze flink verwend.
De dag erna hebben we weer een dagje uit gehad. De kinderen konden hier stukje rijden achter op de motor, mee in een boot, er was braai en zwemmen in de rivier. Omdat het ruim 30 graden was besloten wij om mee de rivier in te gaan. Even heerlijk kind kunnen spelen!!
Verder heb ik de afgelopen tijd naast stage veel gebraaid, uit eten geweest, gepoold. Het poolen leer ik een beetje van Harmen. Tegenwoordig doe ik niet meer onder voor de mannen, dat was in het begin wel anders. Maar dankzij mijn teacher is het helemaal goed gekomen. Het is zelfs zo ver dat Bas en ik (“de slechte”) eerlijk en oprecht van Harmen en Ronald kunnen winnen. En dat we ze daarna zelfs voor de 2e keer een pak slaag gaven daar zijn ze nu nog van onder de indruk,
Dat ze bezig zijn met de voorbereidingen voor het WK is aan alles te merken. Zo was er een oefenwedstrijd ZA- Japan in het nieuwe stadion waar we met het huis naar toe zijn geweest. Dat was een hele belevenis dat begon met dat er geen parkeerplaats bij het stadion is. Dus alle auto’s langs de weg midden op de weg voor en achter elkaar geparkeerd. Toen in het stadion geen vaste plekken dus ook daar een grote chaos. Zelf vonden ze echter dat er een goeie organisatie was hoorden we de volgende dag op de radio. Toen de wedstrijd bezig was werd de tribune een groot feest met dansen, klappen, zingen en een polonaise. Geweldig! We hebben onze ogen uitgekeken. En dat met een wedstrijd waarvan zelfs ik kon zien dat het heel slecht was. Helaas bleef het 0-0 want we hadden graag willen meemaken wat voor feest er uit zou breken als ZA zou scoren.
Vorige week zondag ben ik gaan zandboarden met een aantal meiden die ik hier heb leren kennen. Het was leuk om een keer te doen en toch wel anders dan snowboarden. Maar het leukste vond ik om met z’n 2en op het board te gaan zitten en dan naar beneden.
Hier in ZA moet je ook wel in een kerk zijn geweest want iedereen hier is best gelovig. Dus waar kan je dat dan beter doen dan bij de univerisiteit in PE?! Ook dit was weer een ervaring. Vooral de donkere studenten waren aanwezig en er werd gezongen en gedanst, mooi om te zien dat de mensen hier zich zo laten gaan.
Voor de komende weken ook weer veel in de planning. Zo is het nog maar 3 weekjes voor ik weer ga reizen en dit keer met Sandy en Guus waar ik heel erg naar uit kijk. Maar eerst ga ik vanaf aanstaande maandag samen met José beginnen met een Duik cursus. Dit duurt 2 weken en dan hoop ik mijn Paddy gehaald te hebben. En dan aankomende zaterdag gaan naar een festival in het nieuwe stadion met Busta Rhymes en verschillende Afrikaanse bandjes. Veel leuke dingen in het vooruitzicht dus!
Veel liefs xx ellen


ps. voor de mensen zonder hyves
hier kun je de foto's zien van Ellen in afrika: http://www.mijnalbum.nl/Album=IUZ6AWRD
mocht je de meesten al gezien hebben de nieuwste foto's staan onderaan.

gr guus

  • 25 November 2009 - 10:17

    Myrthe:

    Hee Ellen,

    Zo jij maakt echt veel mee daar. En echt 30 graden? Hier zo niet het regent alleen maar. Wat een geluk heb jij met dat weer!
    Succes met je duik cursus!

    x Myrthe

  • 25 November 2009 - 14:17

    Marga:

    Hoi Ellen,
    Leuk om weer even wat van je verhalen te lezen het lijkt wel een lange vakantie door al die leuke dingen die je doet ik wens je nog een gezellige tijd straks samen met Guus en Sandy en blijf je avonturen volgen. Gr. Hennie en Marga

  • 25 November 2009 - 18:39

    Sandy:

    Hier is het koud en regent het achterlijk veel! Ideaal om te lezen dat het daar 30 graden is en ik over 3 weken bij je ben :D

  • 26 November 2009 - 10:38

    Janneke:

    Hey Ellen,
    Wat een belevenissen weer. Wel heftig op je stage zeg. Fijn dat de rust weer is teruggekeerd en je lekker je therapie kan geven. En heel goed dat jij de mannen verslaat met poolen. Ben trots op je hoor. haha.
    Heel veel succes met duiken en alvast een fijne reis, maar ik spreek je daarvoor zeker nog.
    Jos en ik gaan vanavond Zuid Afrikaans eten en daarna naar de theater voorstelling Amandla Mandela. Heb er heel veel zin in en ik denk dat wij onden het eten nog wel de nodige herinneringen op zullen halen en ook jullie zullen wel de revue passeren. :) Groetjes daar en ik blijf je volgen.
    Knuffel Janneke

  • 27 November 2009 - 09:11

    Carla:

    Hoi Ellen

    Je beleeft veel daar!Kan me wel indenken dat je het goed na je zin hebt. Wel heftig wat er allemaal gebeurd daar he voor voor de kids.Maar goed dat jullie er zijn om ze te helpen.Heel veel plezier als Sandy en Guus er zijn maar gaat vast lukken!Groetjes Carla.

  • 27 November 2009 - 18:05

    :

    Hey Ellen!

    Wat een verhalen weer zeg! PFff echt gaaf!!:D
    succes met je duikcursus alvast volgende week!!
    Kusjes

  • 30 November 2009 - 18:51

    Marieke:

    Volgens mij mis je Nederland voor geen meter!! Geniet er van!

    groetjes

  • 01 December 2009 - 09:31

    Aileen:

    Wel bijzonder om te zien dat het er ook echt hectisch kan zijn. En dat er niet altijd zoveel hulp is als nodig is. Gelukkig zit je daar zelf met nog meer mensen in een huis...

    Naast de stage doe je ook echt ontzettend leuke dingen daar en ziet vanalles volgens mij! Ben benieuwd hoe je het duiken vindt :D

  • 02 December 2009 - 18:35

    Feikje:

    Hoi Ellen,

    Leuk om je verhalen te lezen met alle belevenissen. Volgens mij is het een mooie mix van werken en vakantie vieren. Je ziet wel heel veel in korte tijd!!
    Afgelopen weekend hebben je moeder, Marjo en ik Leiden onveilg gemaakt.
    Deze weekendjes zijn altijd erg gezelig.
    Ik wens je heel veel plezier als Guus en Sandy binnenkort bij je komen.
    groet Feikje

  • 03 December 2009 - 15:58

    Erik Van Loenen :

    zo te zien heb jij allemaal fans op jou eigen website gemaakt
    want iedereen wil weten
    wat voor leuke reisverslagen en Reacties
    plus fotos allemaal betekent voor ons allemaal voor guus en sandy is het allemaal nieuw en ook voor het eerst hun zullen zelf
    mee maken

    groetjes Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Van Slipper naar Snowboot

10 Januari 2010

Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw

14 December 2009

Duiklessen

25 November 2009

Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa!

03 November 2009

Kaapstad & Wild Coast
Ellen

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 9646

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: