Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu

Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Als eerst natuurlijk iedereen een heel gelukkig en gezond nieuw jaar!! Bedankt voor alle leuke reacties en lieve berichtjes!
Vol spanning sta ik op het vliegveld in PE, vandaag is de dag dat mijn kleine broertje in Zuid-Afrika komt en ik ben heel benieuwd hoe zijn reis is gegaan en of hij het allemaal gered heeft. Ja, ik was meteen weer de bezorgde zus. Achteraf nergens voor nodig want wat tijdens de reis is gebleken Guus praat gewoon tegen iedereen graag of niet dat maakt hem niet uit. Na even wat gegeten te hebben kon ik weer naar het vliegveld om Sandy op te halen. Ook zij is goed en wel aangekomen. Wat was het fijn om even mensen om me heen te hebben die ik al lang ken en dicht bij me staan.
De rest van de 12 dagen dat ze bij me waren hebben we vooral heel erg veel gedaan en gezien. Het begon met de aankomst dag dat een nationale feestdag hier was en dus ’s avonds naar Summerstrand waar de donkere bevolking feest vierde op het strand en vuurwerk werd afgestoken. Op het strand maakt Guus de opmerking; ‘jeetje wat veel buitenlanders hier.’. Wij kijken hem aan waarop Harmen zegt: ‘ Guus, jij bent hier de buitenlander!’ Dat was dus even wennen en ik moet zeggen de uitdrukking op Guus z’n gezicht was goud waard. Hij keek zijn ogen uit.
Vervolgens 2 dagen in PE gebleven en het was tijd om Bas uit te zwaaien. Die is helaas 18 december weer terug naar Nederland gevlogen. Toen begon onze reis, van olifant rijden en een township tour in Knysna tot Skydiven in Mosselbay en een toeristisch bezoekje aan Robbeneiland we hebben ontzettend veel gedaan en gezien. We zijn op de Garden route geweest, het stuk tussen Kaapstad en PE wat (vooral nu in de vakantieperiode) wel het toeristische gedeelte van Zuid Afrika is. Heel anders dan de wildcoast die ik met Bas gedaan heb maar zeker de moeite waard.
Kerstavond hebben we in Mosselbay lekker met z’n drieën gegeten. Het was erg rustig in het restaurant maar heel gezellig, helemaal toen ze de open haard aan deden en het wat meer als kerst ging voelen. Eerste kerstdag zijn we vervolgens naar Plettenburg gereden waar Harmen aan het werk was. Ook Judith(vriendin van hier) kwam naar Plettenburg om samen kerst te vieren. Die avond zaten we buiten, aan zee, met fakkels aan ons kerstdiner . Wat een speciale manier om je kerst te vieren. Voor ons 2e kerstdag zijn Guus en Sandy gaan bungee jumpen wat een lange zit was op Afrikaans tempo maar wel heel gaaf dat ze het gedaan hebben. De volgende dag terug naar PE en hier nog even naar een Nature reserve waar we wat dieren bekeken hebben. De volgende dag was het al weer zo ver, weer 2 ritjes naar het vliegveld dit keer om eerst Guus en vervolgens Sandy uit te zwaaien. Het waren 2 drukke, gezellige en vermoeiende weken maar vooral speciaal dat je met je broertje en vriendinnetje een reisje door Zuid Afrika maakt. Iets om nooit te vergeten.
Nu zijn ze onderhand al weer 2 weken weg en is het ook al weer oud en nieuw geweest. Ook dit was een speciale belevenis met eerst een braai en toen weer naar het strand waar weer alle donkere mensen vooral waren en een groot feest met vuurwerk, GEWELDIG!!
Verder afgelopen week weer eerste stage week gehad wat rustig was aangezien er maar 15 kids van de 150 waren. Gister met een groep squad gereden en veel braaien gehad de afgelopen tijd.
Ondertussen ben ik al weer bijna aan het einde van mijn stage periode en zit ik aan mijn laatste 3 weken. Ik wil nog niet naar huis, heb nog zo veel dingen dat ik wil doen. Komende week zit ik alleen met Else Marijn in ons huis en hebben dan ook al een to do list opgesteld met allemaal dingen die we nog willen doen voor ik ga. Hoewel het lijstje nu al veel te groot is voor een week zelfs voor 3 weken gaan we het toch maar proberen nog te doen.
Heel veel liefs el


Guus:
Hier paar foto's van sandy en mij: http://www.mijnalbum.nl/Album=LQRZJUJ4

en hier de andere foto's van ellen nog:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IUZ6AWRD

  • 10 Januari 2010 - 14:55

    Myrthe:

    Hee Ellen!
    Goh wat maak je allemaal toch weer mee. En nu kom je al weer bijna naar huis. Maak er nog een paar mooie weken van en dan spreken we elkaar snel als je weer thuis bent!
    x

  • 12 Januari 2010 - 21:42

    Aileen:

    Wat goed dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar. Is beter dan vervelen!

    En kerst en oud en nieuw in de zomer lijkt me ook vreemd ja :D

    Ben benieuwd of mijn kaartje nog aan komt...wie weet haha. Heb blijkbaar toch iets verkeerds opgeschreven bij het adres :P .. nou ja, was goed bedoelt :P ...

    Geniet nog even daar!

  • 14 Januari 2010 - 18:09

    Aileen:

    Gatsie, wordt er al naar van, als ik naar dat filmpje van Guus kijk ... :P BBRRRR
    (wel heel komisch dat ze op de foto willen met guus om zijn lengte)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Van Slipper naar Snowboot

10 Januari 2010

Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw

14 December 2009

Duiklessen

25 November 2009

Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa!

03 November 2009

Kaapstad & Wild Coast
Ellen

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 9641

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: