Duiklessen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu Duiklessen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ellen Loenen - WaarBenJij.nu

Duiklessen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 December 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Regulator in je mond, mask op en daar ging ik dan, achterover het water in voor mijn eerste duikles. Samen met José ben ik de afgelopen twee weken druk geweest met het halen van onze duik padi. Het was in het begin heel raar dat je onderwater kunt ademen maar dat went vrij snel. Eerst wat problemen met mijn oren gehad door de druk maar gelukkig is dat uiteindelijk opgelost. Toen gingen we vrijdag en zaterdag de zee in. Vrijdag was het in de baai en zijn we 6m diep gegaan waar we mooi koraal hebben gezien. Zaterdag gingen we met een speedboot de open zee op wat al super leuk was. Onderweg walvissen gezien, wat een ontzettend grote dieren heel gaaf! Toen de open zee in wat ik eerst best spannend vond maar eenmaal onderwater was het goed. Hier zijn we 12m diep gedoken en het leekt alsof ik in een aquarium zwom. Op eens kijk ik om hoog en dacht wat gek kan je hier de wolken zien? Dus ik kijk nog een keer blijk ik onder een grote schol vissen te zwemmen, echt super mooi. Ook waren er haaien maar dat was helemaal niet eng ze waren klein ongeveer 1 meter lang. Dan nog het koraal wat oranje, rood, paars was maakte het tot een top ervaring en dat José en ik alle twee ons padi hebben gehaald!
Verder waren de kids op stage de afgelopen weken al veel vrij. Ze verveelde zich en wisten dat ik met een paar al art deed. Hierdoor kwamen er steeds meer kids naar me toe om te vragen of ik art met ze wilde doen. Toen heb ik besloten om een knutselgroepje in de ochtend te starten. Dit was een grot succes. Ik heb met ze geknutseld, geschilderd en brooddeeg gemaakt. Vooral het brooddeeg was voor ze helemaal nieuw. Ik liet ze het ook zelf mengen waardoor het een grote smeerboel werd maar ze hadden er zo veel plezier in dat ik het helemaal niet erg vond om erna te moeten poetsen.
Verder weinig meer bezig kunnen zijn met de therapieën omdat het bijna vakantie was en er opeens al wat kids weg waren zonder dat ik dit wist. Dus straks naar de vakantie moet ik dan nog maar een paar keer oppakken en afsluiten.
Dat het hier nu ook echt zomer begint te worden is te merken aan het weer. Het is nu lekker zonnig en ook aan strand kun je lekker in je bikini liggen, tenminste als je niet gezandstraald wordt want de wint kan hier behoorlijk hard waaien. Omdat het zulk lekker weer is ben ik vrijdag met Judith naar Jeffreysbay gegaan. Een plaatsje 70km van PE waar het allemaal om surfen draait. Het is een heel leuk gezellig plaatsje maar wel toeristisch vergelijkbaar met een badplaats als scheveningen. Het strand hier is prachtig en het is ook een goede surf plek. Hier zitten dan ook veel surfwinkels en de outlet store van Billa Bong, het grote surfmerk hier in Zuid afrika. Dit konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan dus hebben we hier ook nog even geshopt.
Dan is het nu al weer december en helaas gaat Bas vrijdag de 18 al weer naar huis. Heel gek hoe snel de tijd hier is gegaan met hem en dat je doordat je zo veel met elkaar doet en mee maakt het lijkt alsof je elkaar al veel langer kent. Het leuke aan dat het al december is, is dat ik Guus en Sandy woensdag van het vliegveld kan gaan ophalen! Ik kijk hier heel erg naar uit en in de reis op de garden route heb ik heel veel zin!
Bedankt weer voor alle leuke reacties.

Veel liefs en een knuffel Ellen

  • 14 December 2009 - 13:05

    Mam:

    Hoi Ellen,

    Gefeliciteerd, met je diploma duiken. Zo te lezen heb je al prachtige dingen gezien onder water. Die walvissen lijken me indrukwekkend als je ze zo dichtbij ziet. Dan voel je je zeker erg klein.
    Wat leuk dat de kinderen zo veel plezier beleven aan het werken met brooddeeg.
    Guus is al helemaal in de stemming om naar je toe te komen. Hier wordt het nu veel kouder. Hij gaat dus net op tijdnaar de warmte. Voor mij wennen die kou, vooral omdat de laatste tijd de temperaturen vrij hoog waren.
    Vandaag krijgt Erik de sleutel. We zijn al volop bezig met zijn verhuizing.
    Ik wens jullie een fijne vakantie samen en pas goed op jezelf.

    Liefs Mam

  • 15 December 2009 - 11:48

    :

    Hey Ellen!!

    Wat super dat je je duikbrefet hebt gehaald! Ben jaloers!;)
    Leuk dat je een knutselgroepje opgezet hebt voor de kids en dat ze dit ook fantastisch vinden, kan wel merken dat je het daar super naar je zin hebt!

    Heel veel plezier met Guus en Sandy!

    En keep us informed!;)

    Kusjes

  • 16 December 2009 - 19:30

    Maike:

    Hai El!

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Ben blij om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Super leuk dat Guus en Sandy langskomen, heel veel plezier!

    Kus Maike

  • 20 December 2009 - 11:14

    Erik Van Loenen :

    hallo zusje
    ik vind het geweldig
    een kerstkaart
    van uit Zuid afrika
    dat het over me nieuwe
    woning gaat
    gaat het wel goed komen
    met guus en sandy
    natuurlijke wel
    waarom niet
    martine en richard
    hebben mij Nieuwe woning
    ook goed bekeken
    hun vonden het prachtige

    Groetjes kusjes en liefs
    erik

  • 21 December 2009 - 23:07

    Ron:

    Heuj Ellen

    Fijn dat het daar nog altijd bevalt. Ik lees al je updates / foto's. Plaats je ook nog wat foto's van je ervaringen met Guus en Sandy? Lijkt me leuk om jullie daar samen te zien!
    Ik heb laatst een hele wazige film gezien die zich in Z-Afrika afspeelt genaamd District 9. Als je die nog niet hebt gezien gaan we die samen kijken als je eindelijk terugbent!
    Hier is alles prima. Guus en Sandy zijn nét op tijd weggegaan (of te laat, tis maar hoe je het bekijkt) want er ligt hier nu al bijna 2 meter sneeuw. Het is ongekend. Internet valt om de haverklap uit en het openbaar vervoer rijdt al dagen niet meer. De leidingen zijn bevroren dus naar warm water kunnen we fluiten. Ik slaap onder dubbele dekens en een stapel kleren. De eerste ijsberen zijn in Friesland gesignaleerd en komen met het uur dichterbij. Eva Jinek presenteert met muts op en handschoenen aan het nieuws. Ik hoop dat dit bericht je in goede staat bereikt. Want als de kabels doorzakken (hetgeen geheid gaat gebeuren),is communicatie niet meer mogelijk.

    Hou je haaks. Laten we hopen dat dit niet het laatste bericht wordt.
    Ik ga nu de fakkels buiten aansteken om de wilde beren en wolven buiten te houden...

  • 23 December 2009 - 14:48

    Marjon Moerland:

    Hoi Ellen,

    Leuk om je avonturen en belevenissen te lezen. Maar wat gaat de tijd snel!!!! Het schiet alweer op, en dan ben je weer terug.....
    Geniet er nog maar van.

    Tevens fijne kerstdagen daar in zuid Afrika gewenst en alle goeds voor 2010.

    Groeten
    Marjon

  • 28 December 2009 - 14:25

    Lous:

    Hoi Ellen,
    Het is al een tijd geleden dat ik op je site gekeken heb. Door Australie was ik het helemaal vergeten. Wel hoorde ik van je ouders steeds de laatste nieuwtjes. Nu heb ik al je verslagen eens doorgelezen en is me wel duidelijk dat je je prima vermaakt. Als ik dit schrijf zijn Sandy en Guus waarschijnlijk al weer weg of breng je ze net weg naar de luchthaven. Jaaaa, nog een maand en dan zit het er voor jou ook al weer op. De tijd vliegt. Wij zijn al weer aan vakantie toe maar nu blijven we eerst denk ik wat dichter bij huis. We hebben nog wel geinformeerd naar kaartjes voor een paar wedstrijden voor het EK in Z.Afrika maar daar is niet aan te komen of schreeuwend duur dus daar zien we maar vanaf. Bovendien zijn ook de logies in die tijd onbetaalbaar hebben we al te horen gekregen.
    Nou Ellen,nog heel veel plezier en we gaan alvast weer aftellen!
    Liefs van Lous

  • 31 December 2009 - 18:41

    Gerard En Gonny:

    Hoi Ellen,
    Wat leuk al je verslagen te lezen,zo te lezen heb je daar een mooie tijd.
    Ellen ,we wensen je een fantastisch en gezond 2010. Groet'n uut Vaossen

  • 01 Januari 2010 - 12:52

    Feikje:

    Hoi Ellen,

    Allereerst de allerbeste wensen voor een geweldig mooi 2010!!!

    Hoe was je vakantie met Guus en Sandy? Ik hoop je verhalen nog te lezen!

    Wat een mooie beschrijving van je duikavontuur. Ik zie het zo voor me. Gefeliciteerd met je diploma.Dat zijn toch leuke extraatjes van stagelopen! Goed dat je het veel breder maakt.

    Bij ons alles prima, het is hier nieuwjaarsdag, dus iedereen is nog wat duf.

    Geniet nog van je tijd in ZA!

    Groeten van Feikje en de rest van de familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Van Slipper naar Snowboot

10 Januari 2010

Een zomer met Kerst en Oud & Nieuw

14 December 2009

Duiklessen

25 November 2009

Choas, drukte, dansen, zingen I love South Africa!

03 November 2009

Kaapstad & Wild Coast
Ellen

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9646

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: